26 de set. 2012

PROPOSTES PER IMPULSAR EL COMERÇ LOCAL

Aparcaments, promocions i bonificacions: propostes per al comerç de la ciutat

 
El grup municipal d’Iniciativa-Entesa per Tortosa ha presentat diferents mesures per intentar reactivar el comerç petit i mitjà de la ciutat, colpejat per la crisi econòmica i la dura competència de les grans superfícies. Aparcaments provisionals, promoció, bonificació d’impostos, entre d’altres, són algunes de les mesures proposades.

Els regidors Jordi Jordan i Cinta Galiana han comparegut este dimarts (25) per mostrar la preocupació que té el grup municipal ecosocialista en relació a la greu crisi que afecta el petit i mitjà comerç de tots els barris de la ciutat i la “inactivitat per part del govern municipal a l’hora d’ajudar-los i impulsar-los en moments tant durs que estan afectant les classes mitges, entre els quals els comerciants, que veuen com les polítiques de retallades afecten el consum a part que els hi apugen els impostos”.

Tot plegat, Jordi Jordan, portaveu d’I-Entesa per Tortosa ha afirmat que “no ens podem resignar i cal buscar i aportar solucions imaginatives i creatives per incentivar-lo ja que és un dels sectors econòmics més importants de la ciutat”. En este sentit, els ecosocialistes han proposat un seguit de mesures viables i realistes que faran arribar al govern de CiU perquè intenten impulsar-les.

La primera mesura consisteix en els aparcaments, on I-Entesa per Tortosa ha proposat que mentre els terrenys de Renfe no s’urbanitzen a l’igual que el solar del davant dels Jutjats puguen fer-se servir com aparcaments gratuïts a l’aire lliure, evitant la mala imatge que donen ara i solucionant així i de manera provisional un dels dèficits de la capital ebrenca, a l’espera que els diferents aparcaments soterrats siguen una realitat; la segona mesura és la realització d’una promoció comercial potent de la ciutat, per part de l’Ajuntament, a les Terres de l’Ebre, però també a les zones del Baix Aragó i Vinaròs-Morella per reforçar la capitalitat comercial en àmbits d’influència comercial tortosina.

D’altra banda, Jordi Jordan i Cinta Galiana, també han proposat la bonificació dels impostos directes de l’Ajuntament i, per un any, als nous emprenedors que en temps de crisi vulguin implantar un comerç a la ciutat, especialment, els jóvens; o, en un àmbit molt més local, fer una campanya comercial promocional del Mercat Municipal tot aprofitant el 125 aniversari d’un dels indrets emblemàtics de la ciutat, molt afectat per la competència de les grans superfícies. A mitjà i llarg termini, també s’ha demanat l’elaboració d’un Pla de Dinamització Comercial així com el famós Pla Estratègic de la Ciutat “per planificar i projectar Tortosa al món actual tant competitiu i avançat”.

Jordi Jordan, finalment, ha afirmat que “esperem que les mesures siguen acceptades ja que no tenen uns costos elevats i cal impulsar el nostre comerç que tanta vida i treball dóna a la ciutat ja que si no es fan coses per dinamitzar-lo la situació cada vegada serà més agreujant i cal treballar-hi des de l’Ajuntament amb tota la força i la implicació necessàries”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada