16 de gen. 2013

ACCIONS PER UN SERVEI DE TRENS DIGNE


El president d’ICV a les Terres de l’Ebre, Jordi Jordan, ha denunciat que la situació ferroviària a les Terres de l’Ebre és “nefasta, obsoleta i antiga” i que suposa “una discriminació respecte a la resta de Catalunya. Des d’ICV defensem els regionals i trens de proximitat a l’igual que reclamem l’aturada a l’Aldea de l’Euromed, de llarga distància”. 

Jordan ha volgut recalcar que l’oblit històric i el dèficit d’infraestructures ferroviàries dignes afecta a les quatre comarques de l’Ebre (amb l’exemple de Móra la Nova a la Ribera d’Ebre o La Pobla de Massaluca a la Terra Alta) i que la pateixen especialment els habitants del Baix Ebre i el Montsià. Este greuge “s’ha evidenciat encara més amb la posada en funcionament de la línia d’alta velocitat entre Barcelona-Girona-Figueres”.



Jordan ha explicat que per a ICV esta situació ve perpetuada “perquè durant anys hi ha hagut tres partits, PP, PSOE i CiU, que han invertit el 90 per cent en l’AVE, deixant de banda els trens de proximitat per als quals l’aportació ha sigut residual”. Una relació de xifres “inversa a la de passatgers, ja que la immensa majoria de la ciutadania utilitza els regionals i línies de rodalies”. De fet, per posar de manifest esta política “irresponsable”, Jordan ha posat com a exemple que l’Estat Espanyol és el segon país del món pel que fa a quilòmetres de línia fèrria d’alta velocitat, només superat per la Xina.



Per este motiu, el president territorial de la formació ha anunciat una sèrie d’accions, tant a nivell nacional com estatal, ja que des del 2011 la Generalitat ja té competències en certes àrees i també és responsabilitat seua. Així, per continuar en la línia que sempre ha tingut el partit de defensar els regionals i els trens de proximitat com a prioritat, així com l’aturada de l’Euromed a l’Aldea, de llarga distància, Jordan ha explicat que ICV s’ha marcat quatre línies de treball:

1.    Exigir al Parlament de Catalunya:



-       Millores en els horaris i en la freqüència dels regionals que uneixen les Terres de l’Ebre amb Barcelona.


-       Es demanaran bonificacions per als ciutadans de les Terres de l’Ebre, mentre no es construisca la doble via entre l’Hospitalet de l’Infant i Tortosa.



2.    Exigir al Congrés dels Diputats:



-       Modernització de la flota de regionals (tal com preveia al Plan Estratégico de Infraestructuras y Transportes, PEIT, el 2010).


-       Aturada de l’Euromed al territori (para de l’Aldea).


-       Construcció de la doble via entre l’Hospitalet de l’Infant i Vandellòs.




3.    Campanya dels Jóvens d’Esquerra Verda a l’Ebre (JEV)


A través de les xarxes socials els jóvens estan posant en marxa una campanya per sensibilitzar els ciutadans, aconseguir sumar forces per la causa i conscienciar de la necessitat de crear plataformes ciutadanes, especialment entre els jóvens, que són un dels sectors més afectats per esta injustícia.



4.    Suport a les iniciatives de la societat civil


Jordan també ha explicat que ICV Terres de l’Ebre col·laborarà activament i serà actor principal de totes aquelles accions que s’emprenguen des de la ciutadania i que vagen en el sentit de tindre una xarxa ferroviària ebrenca digna, eficaç i segura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada